MENU
URZĄD GMINY
Dane teleadresowe
Godziny urzędowania
Struktura organizacyjna
Strategia Rozwoju Gminy Rokietnica
Statut Gminy
Planowanie przestrzenne
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego 2021
RADA GMINY
WŁADZE i BUDŻET
AKTUALNOŚCI
OGŁOSZENIA I INFORMACJE
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
PRZETARGI
PRAWO LOKALNE
SPORT
OCHRONA ŚRODOWISKA
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
INTERPELACJE I ZAPYTANIA
GOSPODARKA
KULTURA
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
RAPORTY
POWSZECHNY SPIS ROLNY 2020R
NARODOWY SPIS POWSZECHNY LUDNOŚCI I MIESZKAŃ W 2021 ROKU (NSP 2021)
Pozytek publiczny
Deklaracja dostępności
Nieodpłata Pomoc Prawna
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE UDZIELANE POZA USTAWĄ PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
     Struktura organizacyjna Drukuj... 

W skład struktury organizacyjnej Urzędu Gminy Rokietnica wchodzą następujące komórki organizacyjne zwane referatami:

·          Społeczno- administracyjny

·          Finansowy

·          Rozwoju gospodarczego

 

 W Urzędzie funkcjonują ponadto:

·          Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

·          Gminny Zespół Ekonomiczno Administracyjny Szkół

·          Komunalna Biblioteka Publiczna

 

Do zadań referatu społeczno – administracyjnego, którego kierownikiem jest Sekretarz Gminy należy w szczególności:

 

W zakresie problematyki obsługi Rady Gminy, archiwum i zaopatrzenia.

 

·          wdrażanie uchwał Rady oraz nadzór nad ich wykonaniem.

·          ewidencja urlopów wypoczynkowych pracowników Urzędu.

·          zapewnienie sprawnej obsługi i sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz prawidłowej obsługi obywateli, nadzór nad utrzymaniem czystości w pomieszczeniach biurowych.

·          zaopatrzenie w materiały biurowe i środki czystości

·          gromadzenie i ewidencjonowanie aktów prawnych

·          prowadzenie ewidencji i rozliczania druków ścisłego zarachowania,

·          ewidencja czasu pracy (sprawozdawczość).

·          protokołowanie narad pracowniczych.

·          zamawianie pieczęci urzędowych i prowadzenie ich ewidencji zgodnie z obowiązującą instrukcją kancelaryjną.

·          prowadzenie archiwum zakładowego.

·          obsługa kancelaryjno – organizacyjna i techniczna Rady Gminy oraz Komisji Rady,

- organizowanie posiedzeń Rady Gminy oraz przygotowywanie materiałów,

- organizowanie posiedzeń oraz kontroli Komisji Rady

- prowadzenie ewidencji oraz publikacja uchwał Rady Gminy przedstawienie ich     
  Wojewodzie, Regionalnej Izbie Obrachunkowej w trybie art. 90 ustawy z dnia 8 marca
  1990r., o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.),

- ewidencja uchwał Rady Gminy oraz decyzji organizacyjnych Wójta,

- wdrażanie uchwał Rady Gminy oraz nadzór nad ich wykonaniem

·          obsługa organizacyjno - techniczna samorządu mieszkańców wsi w tym:

- przygotowanie całości spraw związanych z wyborem samorządu wsi, rady sołeckiej, sołtysa,

- ewidencja uchwał samorządu wsi,

- organizacja współpracy z sołtysami.

·          współorganizowanie aktów normatywnych związanych z organizacją wewnętrzną Urzędu (Statut, Regulamin).

·          prowadzenie obsługi socjalnej pracowników Urzędu Gminy.

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa i poleceń przełożonych.

 

W zakresie prowadzenia BIP-u i sekretariatu:

 

·          bieżące prowadzenie i uzupełnianie Biuletynu Informacji Publicznej,

·          obsługa Edytora Aktów Prawnych XML,

·          obsługa centrali telefonicznej, faksu i komputera,

·          przyjmowanie i rozdział korespondencji i przesyłek,

·          prowadzenie rejestru delegacji służbowych,

·          wysyłanie korespondencji i przesyłek,

·          prowadzenie list obecności i ewidencji zwolnień lekarskich,

·          prowadzenie spraw związanych z promocją gminy

·          prowadzenie rejestru skarg i wniosków.

·          prowadzenie książki wyjść służbowych i prywatnych, ewidencja godzin do dopracowania i nadpracowanych.

·          dbanie o bieżące uzupełnianie informacji na tablicach ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy oraz poszczególnych sołectwach

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa i poleceń przełożonych.

 

W zakresie spraw obywatelskich:

 

·          prowadzenie zbiorów meldunkowych:

- stałych mieszkańców,

- byłych mieszkańców,

- zbioru danych osób zameldowanych na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące,

- zbioru danych osób zameldowanych na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy.

·          prowadzenie spraw związanych z ustawą o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

·          zameldowania:

- na pobyt stały i czasowy,

- o urodzeniach dziecka,

- o zmianie stanu cywilnego,

-o zgonie osoby.

·          wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego.

·          zameldowania i wymeldowania wczasowiczów, turystów i cudzoziemców.

·          nadanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL).

·          dowody osobiste:

a) prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych

b) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych

c) przekazywanie danych o wydanie dowodu osobistego Ministrowi ds. administracji publicznej w drodze teletransmisji,

d)  wydawanie dowodów osobistych.

·          udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych, zbioru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych.

·          wydawanie decyzji administracyjnej w sprawie zameldowania i wymeldowania.

·          współpraca z organizacjami Policji w sprawie zameldowania i wymeldowania.

 

W zakresie spraw Urzędu Stanu Cywilnego:

 

·          wykonywanie obowiązków zastępcy Kierownika USC,

a) właściwość miejscowa w sprawach stanu cywilnego,

b) sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

c) unieważnienie, sprostowanie i ustalenie treści, odtwarzanie i uzupełnianie aktu stanu cywilnego,

d) transkrypcja aktów zagranicznych.

·          wydawanie odpisów zupełnych skróconych aktów stanu cywilnego (urodzenia, akt małżeństwa, zgonu),

a) wydawanie zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa konkordatowego,

b) wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego.

·          przyjmowanie oświadczeń o:

- wstąpieniu w związek małżeński,

- brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,

-stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,

- wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,

- wstąpienie w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,

- powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,

- uznanie dziecka,

- uznanie dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,

- nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego.

·          ustawienia pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne.

·          wydawanie zaświadczeń o stanie rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych osób fizycznych.

·          wywieszanie w swoim lokalu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.

·          przygotowanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

·          ochrona danych osobowych.

 

Z zakresu spraw dotyczących kwalifikacji wojskowej:

 

·          przygotowanie wniosków dotyczących osób podlegających wezwaniu przed powiatową komisję lekarską,

·          sporządzanie listy osób podlegających kwalifikacji wojskowej,

·          prowadzenie wykazu osób o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony,

·          ustalenie przyczyn nie zgłaszania się osób podlegających kwalifikacji wojskowej przed powiatową komisją lekarską i w zależności od poczynionych ustaleń, stosowanie środków przymusu administracyjnego na wniosek przewodniczącego komisji lekarskiej,

·          prowadzenie rejestracji na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenie kwalifikacji wojskowej,

·          wykonywanie czynności w zakresie wojskowego obowiązku meldunkowego,

·          przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawie uznania żołnierzy za posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny oraz decyzji dotyczących wypłaty stosownych świadczeń.

 

Inne wykonywane zadania:

 

·          prowadzenie spraw związanych z zagadnieniem ochrony przeciwpożarowej, współpraca z jednostkami OSP na terenie Gminy.

·          rozliczenie kierowców OSP.

·          nadzór nad realizacją zadań z zakresu kultury fizycznej i turystyki.

·          prowadzenie współpracy w zakresie kultury fizycznej i turystyki z organizacjami, klubami i zrzeszeniami sportowymi działającymi na terenie Gminy, z Wojewódzkim Towarzystwem Krzywienia Kultury Fizycznej.

·          nadzór i kontrola nad placówkami upowszechniania kultury na terenie Gminy.

·          nadzór nad użytkowaniem i eksploatacją koparki.

·          nadzór nad obsługą urządzeń technicznych dla potrzeb Urzędu.

·          podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach i kursach oraz zapoznawanie się na bieżąco z aktami prawnymi.

·          prowadzenie ewidencji z zastosowanych trybów zamówień publicznych oraz sporządzanie sprawozdań.

·          prowadzenie archiwum z zakresu akt stanu cywilnego.

·          przedkładanie deklaracji na podatek od nieruchomości,

·          zgłaszanie i nadzór nad  ubezpieczeniem mienia gminy,

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa i poleceń przełożonych.

 

Do zadań referatu finansowego, którego kierownikiem jest Skarbnik Gminy należy w szczególności:

·          opracowanie projektu budżetu Gminy.

·          opracowanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetu oraz zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń jednostek sfery budżetowej.

·          współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową.

·          współpraca z Komisjami Rady.

·          opracowanie rocznych planów finansowych z zakresu zadań zleconych do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego.

·          przeprowadzanie kontroli wewnętrznej oraz sprawowanie nadzoru i przeprowadzenie kontroli gospodarki finansowej w podległych jednostkach sfery budżetowej.

·          współpraca z Urzędem Skarbowym, Urzędem Marszałkowskim oraz z Bankiem wykonującym obsługę kasową.

·          opracowanie projektów zarządzeń i uchwał dotyczących zmian w budżecie i działalności pozabudżetowym.

·          prowadzenie urządzeń księgowych  Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

·          sporządzanie bilansów.

·          sporządzanie projektu planu finansowego dla kultury oraz sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

W zakresie spraw rozrachunków z budżetem państwa i innymi wierzycielami:

 

·          prowadzenie kart wynagrodzeń i kart zasiłków pracowników.

·          sporządzanie list plac wraz z deklaracjami.

·          wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu.

·          ewidencja rozrachunków z pracownikami:

- podatek dochodowy

- inne potrącenia

- rozliczenia składki ZUS.

·          prowadzenie spraw związanych z zasiłkami rodzinnymi, macierzyńskimi, opiekuńczymi i wychowawczymi.

·          sporządzanie sprawozdań:

- w zakresie wydatków budżetowych

- w zakresie wydatków strukturalnych

- w zakresie zadań zleconych

- o zatrudnieniu i wynagrodzeniach, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

·          prowadzenie urządzeń księgowych dotyczących działalności:

- wydatków budżetowych,

- zaangażowania wydatków budżetowych,

- wydatków strukturalnych,

- sporządzania półrocznych wykazów z realizacji dochodów i wydatków budżetu Gminy,

·          prowadzenie ksiąg inwentarzowych dla:

- środków trwałych według grup klasyfikacji rodzajowej i osób materialnie odpowiedzialnych,

- przedmiotów nietrwałych według miejsc użytkowania i osób materialnie odpowiedzialnych.

·          realizacja rachunków i faktur – sporządzanie przelewów.

·          sporządzanie wniosków do Urzędu Pracy o refundację wynagrodzeń zatrudnionych w ramach prac publicznych i interwencyjnych.

·          sporządzanie rocznego obliczenia podatku od umów o pracę i umów zlecania.

·          prowadzenie księgowości wydatków zaangażowanych.

·          obsługa płatnika (sporządzanie raportów rozliczeniowych oraz zgłoszenie i wyrejestrowanie osób ubezpieczonych)

·          ewidencja ilościowa i wartościowa materiałów i ich rozliczenie.

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

W zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych:

 

·          prowadzenie wymiaru podatków od osób fizycznych

·          prowadzenie wymaganych urządzeń w zakresie księgowości podatkowej podatku rolnego, nieruchomości i leśnego od osób prawnych i osób fizycznych oraz uzgodnienie wpływów z księgowością syntetyczną

·          rozliczenie- kontrola wpływów przyjmowanych przez sołtysów podatków oraz naliczanie prowizji dla sołtysów

·          udział w planowaniu wpływów poszczególnych podatków i opłat

·          wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz poświadczenie oświadczeń rolników dotyczących prowadzenia gospodarstwa zgodnie z ustawą o kształtowaniu ustroju rolnego

·          prowadzenie dokumentacji i księgowanie wpływów podatku od środków transportowych

·          prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników UG

·          prowadzenie kont analitycznych dla wymiaru i poboru zobowiązań pieniężnych w skład, którego wchodzą:

- świadczenia z tytułu podatku rolnego od gruntów,

- podatku od nieruchomości,

- podatek leśny,

- opłata od posiadania psów

·          zbieranie materiałów informacyjnych potrzebnych do ustalenia zobowiązań pieniężnych

·          naliczanie wymiaru poszczególnych należności w księgach gospodarczych oraz sporządzanie nakazów płatniczych i rejestrów wymiarowych systemem komputerowym

·          stosowanie ulg podatkowych w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów i innych,

·          zaliczanie w szczególnych, gospodarczo uzasadnionych wypadkach niektórych wsi do innego okręgu podatkowego niż określony dla gminy na podstawie upoważnień zawartych w ustawie o podatku rolnym art. 5 ust. 3

·          kontrola podatkowa podatników,

·          obsługa płatnika (sporządzanie raportów rozliczeniowych oraz zgłoszenie i wyrejestrowanie osób ubezpieczonych)

·          prowadzenie dokumentacji w zakresie ustalania i wypłaty podatku akcyzowego,

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

Z zakresu spraw działalności gospodarczej i obsługi kasowej:

 

·          rejestracja wniosków na prowadzenie działalności gospodarczej,

·          inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych i prowadzenie działalności informacyjnej o potrzebach i możliwościach Gminy w tym zakresie (sieć handlowo- usługowa, skup i przetwórstwo płodów rolnych, działalność produkcyjna)

·          prowadzenie obsługi finansowo- kasowej Urzędu

·          prowadzenie dokumentacji dotyczącej podatku rolnego, od nieruchomości i leśnego od osób prawnych

·          prowadzenie kontroli w terenie w zakresie powszechności wymiaru podatków i opłat wymierzonych i pobieranych przez Urząd oraz podejmowanych, odpowiednich środków zmierzających do pełnej realizacji wymierzonych podatków i opłat.

·          prowadzenie spraw z zakresu opłaty skarbowej

·          prowadzenie zbiorczego rejestru sprzedaży i zakupów oraz sporządzanie deklaracji VAT za każdy miesiąc

·          prowadzenie całości spraw z zakresu podatku rolnego:

a) umorzeń,

b) przesunięć,

c) umorzeń odsetek,

d) ulg inwestycyjnych,

e) rozłożenia na raty zaległości,

·          sporządzenie faktur za wynajem lokali użytkowych i pozostałych

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

Z zakresu księgowości budżetowej i pożytku publicznego.

 

·          prowadzenie urządzeń księgowych dotyczących organu finansowego,

·          uzgadnianie sumy ogólnych wpływów z poszczególnymi pracownikami merytorycznymi

·          sporządzanie sprawozdań w zakresie dochodów budżetowych zgodnie z obowiązującymi przepisami

·          kompletowanie dokumentów księgowych pod wyciągi bankowe

·          sporządzanie przelewów,

·          realizacja zadań z zakresu ustawy  o pożytku publicznym,

·          obsługa portalu GUS,

·          Obsługa programu PFRON,

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac zleconych przez przełożonych.

 

Do zadań referatu Rozwoju Gospodarczego należy w szczególności:

 

W zakresie Obrony Cywilnej, zarządzania kryzysowego i gospodarki komunalnej:

·          wykonywanie zadań z zakresu obronności: akcji kurierskiej, stałego dyżuru, planu operacyjnego funkcjonowania Gminy Rokietnica,

·          prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej,

·          prowadzenie kancelarii tajnej i magazynu obrony cywilnej

·          prowadzenie całości spraw dotyczących zarządzania kryzysowego,

·          nadzorowanie całości spraw z zakresu funkcjonowania gminnej oczyszczalni ścieków wraz z gminną siecią kanalizacyjną oraz gminnego ujęcia wody wraz z gminną siecią wodociągową,

·          nadzorowanie pracy pracowników – konserwatorów zatrudnionych na oczyszczalni ścieków i sieci wodociągowej,

·          wydawanie warunków technicznych dotyczących nowych przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych,

·          przedkładanie deklaracji na podatek od nieruchomości,

·          zgłaszanie i nadzór nad ubezpieczeniem mienia gminy

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          prowadzenie ewidencji z zastosowanych trybów zamówień publicznych oraz sporządzanie sprawozdań

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

W zakresie spraw inwestycji, budownictwa i planowania przestrzennego:

 

·          nadzór nad inwestycjami i remontami łącznie z budownictwem komunalnym:

      - prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

      - organizowanie przetargów zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych,

·          przygotowanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu

·          prowadzenie i koordynowanie całości spraw związanych z przeznaczeniem gruntów na cele zabudowy wsi w szczególności przeznaczone pod realizację budownictwa wielorodzinnego i jednorodzinnego

·          nadzór nad remontami: budynków oświatowych, budynków mienia komunalnego

·          prowadzenie oraz koordynacja prac związanych z opracowaniem i realizacją planów zagospodarowania przestrzennego gminy

·          współdziałanie z administracją rządową w sprawach nadzoru urbanistycznego, architektonicznego i budowlanego

·          współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie udzielania informacji o budynkach wymagających remontu względnie rozbiórki

·          prowadzenie spraw związanych z zarządem, ochroną i utrzymanie gminnych obiektów zabytkowych

·          sprawowanie opieki nad zabytkami kultury, współdziałanie w tym zakresie z konserwatorem zabytków

·          utrzymanie cmentarzy- grobownictwo wojenne

·          prowadzenie ewidencji z zastosowanych trybów zamówień publicznych oraz sporządzenie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych

·          prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy

·          przedkładanie deklaracji na podatek od nieruchomości,

·          zgłaszanie i nadzór nad ubezpieczeniem mienia gminy,

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

W zakresie gospodarki gruntami, mienia komunalnego i budowy dróg:

 

·          realizacja ustawy o gospodarce nieruchomościami:

-           przygotowanie i koordynowanie całości spraw związanych ze sprzedażą osobom                                 

prawnym i fizycznym, albo oddawaniem w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę lub najem gruntów, nieruchomości stanowiących własność Gminy,

     - administracja mieniem komunalnym

·          wydawanie zaświadczeń, wypisów, wyrysów itp. w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego dla terenów ujętych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,

·          sprawowanie zarządu opieki nad przystankami autobusowymi - remonty bieżące,

·          realizacja ustawy o transporcie drogowym

·          nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego na terenie gminy,

·          przygotowanie opinii w sprawie przebiegu dróg powiatowych art. 6a ustawy o drogach publicznych

·          przygotowanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych i lokalnych

·          nadzór nad inwestycjami dot. remontów dróg gminnych i dojazdowych do pól:

      -     prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

-           organizowanie przetargów zgodnie z ustawą „Prawo zamówień publicznych”,

·          przedkładanie deklaracji na podatek od nieruchomości,

·          zarządzanie siecią dróg gminnych, utrzymanie i ochrona,

·          przygotowanie decyzji o przywrócenie pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia

·          przygotowanie zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym dróg gminnych, obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową

·          przygotowanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej

·          ustalenie udziału jednostek gospodarki uspołecznionej w kosztach budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony drogi zakładowej w przypadku, gdy droga zakładowa stanowi dojazd do więcej niż jednej jednostki, a jednostki nie ustaliły tego udziału w drodze porozumienia

·          nadzór nad placówkami zatrudnionymi w ramach robót publicznych

·          prowadzenie ewidencji czynszu i kaucji za lokale mieszkalne i użytkowe:

      - przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń w tym zakresie,

      - organizowanie przetargów,

·          prowadzenie ewidencji z zastosowanych trybów zamówień publicznych oraz sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych,

·          zgłaszanie i nadzór nad ubezpieczeniem mienia gminy,

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

W zakresie ochrony środowiska i pozyskiwania środków pomocowych.

 

·          realizacja ustawy o odpadach

·          realizacja ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych

·          całokształt spraw z zakresu prawa wodnego,

·          przygotowanie decyzji środowiskowych,

·          wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

·          kontrola przestrzegania warunków sprzedaży alkoholu w placówkach detalicznych na terenie Gminy.

·          przygotowanie wspólnie z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i przedkładanie Wójtowi Gminy:

     - projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

     - projektu preliminarza na jego wykonanie,

     - sprawozdanie z jego realizacji,

·          ogłoszenie i prowadzenie konkursu ofert na wykonanie poszczególnych zadań GPP i RPA,

·          bieżąca koordynacja zadań wynikających z GPP i RPA,

·          współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych

·          utrzymanie ładu i porządku na terenie Gminy

·          organizowanie kontroli w ramach ładu i porządku na terenie Gminy

·          współpraca ze spółkami wodnymi

·          emisja zanieczyszczeń – sprawozdawczość

·          prowadzenie gospodarki środkami Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska,

·          prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy (udział w szkoleniach w tym zakresie)

·          przygotowywanie wniosków w zakresie pozyskiwania środków pomocowych

·          prowadzenie ewidencji z zastosowanych trybów zamówień publicznych oraz sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych

·          ogólne sprawozdanie z zakresu zamówień publicznych

·          poświadczenie własnoręczności podpisów dotyczących dzierżawy gruntów,

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych prac wynikających z przepisów prawa, a zleconych przez przełożonych.

 

1.Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej jest jednostką budżetową podlegającą Radzie Gminy.

2.Podstawą działania jest plan zatwierdzony przez Radę Gminy.

3. GOPS posiada własną obsługę finansowo-kasową.

4. Zakres zadań i obowiązków określa statut GOPS-u uchwalony przez Radę Gminy

5. Do zadań GOPS-u należy w szczególności:

·          rozpatrywanie i ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej

·          organizowanie i prowadzenie działalności socjalnej zmierzającej do poprawy sytuacji materialnej osób wymagających pomocy ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku starszym oraz inwalidów nie zdolnych do pracy

·          prowadzenie spraw dotyczących przyznawania zasiłków stałych, okresowych i pomocy doraźnej

·          opracowanie wniosków dotyczących problemów socjalnych Gminy i przedkładanie ich Wójtowi

·          prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie stanom powodującym konieczność udzielenia pomocy społecznej

·          współdziałanie z organizacjami zajmującymi się pomocą społeczną oraz organizacjami charytatywnymi w zakresie udzielania pomocy społecznej

·          współpraca z wojewódzkim oraz powiatowym biurem pracy w sprawach zatrudnienia bezrobotnych

·          współdziałanie z placówkami służby zdrowia oraz organami państwowej Inspekcji Sanitarnej w sprawach dotyczących ochrony ludności, opieki społecznej i warunków sanitarnych

·          prowadzenie rozliczeń za wodę i kanalizację

·          wykonywanie zadań i obowiązków dotyczących spraw finansowych na podstawie art.53 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) objętych w zakresie czynności wraz z odpowiedzialnością za ich wykonanie.

·          wykonywanie innych zadań określonych przepisami prawa dla GOPS oraz zleconych przez Wójta

 

1.         Gminny Zespół Ekonomiczno- Administracyjny Szkół jest jednostką budżetową podlegającą Radzie Gminy.

2.         Podstawą działania jest plan finansowy zatwierdzony przez Radę Gminy.

3.         GZEAS posiada własną obsługę finansowo- kasową.

4.         Zakres zadań i obowiązków określa statut GZEAS-u uchwalony przez Radę Gminy.



Osoba publikująca: Admin
Data publikacji: 2011-01-11



     
WAŻNE TELEFONY
SPRZEDAŻ DREWNA
REDAKCJA
STATYSTYKA
SZUKAJ